Eşti hotărât să faci o schimbare în viața ta şi eşti decis să frecventezi de acum încolo sala de fitness. Acesta este, fără doar şi poate, un lucru bun, care însă ar putea deveni minunat dacă ai porni cu dreptul și ai ține cont de câteva sfaturi importante, care te vor ajuta să ajungi la rezultatele dorite mult mai repede.

Cei mai mulți dintre începători pornesc cu piciorul greșit pe calea sportului, îşi creează obiceiuri proaste şi abia apoi se străduiesc să își îndeplinească obiectivele de ardere a grăsimilor și de remodelare corporală.

Nu este necesar să te lupți cu mai multe provocări decât trebuie – multe dintre ele pot fi evitate! Dacă primii pași pe care îi faci sunt cei corecţi, fără îndoială vei progresa excelent imediat și astfel vei evita sentimentul de inutilitate pe care mulți îl resimt la începutul acestui drum.

Sfaturi de care să ţii cont dacă te-ai apucat de curând de sală:

Fă din sport un obicei!

Decizia de a merge la sala de fitness este cu siguranță un prim pas important, dar nu vei observa schimbări pozitive în mintea și în corpul tău decât în cazul în care faci din sport un obicei. Știu că este posibil să pară o sarcină imposibilă, în special dacă ești o persoană cu un program încărcat, dar mersul la sala de sport de cel puțin 3-4 ori pe săptămână este imperios necesar pentru succesul pe care ţi-l doreşti.

Pentru deprinderea acestui obicei este nevoie de timp, dar odată ce ai inclus fitness-ul în programul tău, vei putea observa că ţi se va părea de nelipsit. Ține cont de faptul că, pentru crearea unui obicei este nevoie de aproximativ 21 de zile! Aşadar, vei avea nevoie de un număr de 21 de zile de activitate consecventă la sala de fitness, fără a pierde niciun antrenament.

Grijă mare la ce greutăți ridici!

De cele mai multe ori, începătorii învață prin vizionare. Acest lucru nu este unul greşit, dar în situaţia în care încerci să copiezi pe cineva care ridică greutăți într-un mod incorect, atunci nici tu nu vei proceda bine. Cea mai des întâlnită greșeală în cazul începătorilor este aceea de a ridica greutăți prea mari începând cu primele ședințe de la sala de fitness. Acest lucru poate duce la apariţia rupturilor musculare.

Este necesar ca eforturile tale să fie concentrate și controlate. Soluţia este să izolezi grupele musculare și să le lucrezi strategic prin încercarea a diferite exerciții, unghiuri și tehnici. Cu cât contracţiile muşchiilor sunt mai mari, cu atât mai mult aceştia vor crește.

Greutățile pot să mai aștepte. Lucrul cel mai important este să înveți cum să îți contracți musculatura în timpul ridicării greutăților astfel încât să nu te foloseşti de șolduri pentru a împinge greutatea în sus.

Grijă mare la postură!

Felul în care îți poziționezi coloana vertebrală în timp ce ridici greutăți la sala de fitness poate să aibă un impact extrem de mare asupra corpului tău. Este recomandat să îți menţii spatele inferior puţin arcuit, pieptul în sus și capul și gâtul în poziție neutră, indiferent care ar fi ridicarea pe care o faci.

În cazul în care nu îţi ții spatele într-o poziţie corectă în timp ce practici sport, există riscul să amețești sau să ai parte ulterior de dureri în diferite zone ale corpului.

Ai grijă la alimentație!

Dacă mergi frecvent la sala de sport nu înseamnă că poți să mănânci toată ziua tot ce-ţi pofteşte inima. Din nefericire, în timp ce practici un antrenament obișnuit de fitness vei arde mult mai puține calorii decât vei consuma dacă mănânci produse de tip fast food, dulciuri sau alte alimente neprielnice siluetei. Ceea ce faci cu celelalte 23 de ore în care nu ești la sala de fitness este cu siguranţă foarte important. Dieta echilibrată este secretul atât al bunăstării mentale, cât și a celei fizice.

Nutriția nu trebuie să fie nici dificilă, nici strictă. Un prim sfat este să scapi de toate alimentele procesate și să consumi proteine și legume în timpul fiecărei mese. De asemenea, nu uita de carbohidrați! Carbohidraţii sunt foarte importanți, în special dimineața, deoarece ne generează energia de care avem nevoie la antrenamente.

Body ART Wellness Club te ajută să îţi schimbi în bine stilul de viaţă şi să fii în formă! Ne găseşti în incinta RIN Grand Hotel, pe şoseaua Bârzeşti nr. 7D-7E, Bucureşti!