Vremurile în care trăim ne fac să ne dorim să evadăm într-o altă lume, chiar dacă o facem pentru doar câteva ore. Nu vrem decât să scăpăm puțin de stresul ce vine din toate direcțiile exterioare și să ne lăsăm mintea, sufletul și trupul să se liniștească.

Așadar, ce este de făcut? Mergem la spa! Un loc ce pare a fi o binecuvântare, spa-ul ne ajută să ne răsfățăm toate simțurile, să ne reîncărcăm bateriile, să medităm, să ne detoxifiem organismul și, nu în ultimul rând, să ne înfrumusețăm corpul.

Spa-urile moderne oferă o serie de experiențe de promovare a sănătății, având o mulțime de beneficii, unele dintre ele cunoscute încă din Antichitate.

Iată care sunt beneficiile mersului la spa:

  • Hidroterapia, cum este cea din jacuzzi, este utilă pentru o varietate de probleme de sănătate. Utilizarea apei fierbinți este recomandată pentru îmbunătățirea nivelului de zahăr în sânge, reducerea nivelului de colesterol, reducerea grăsimii corporale, îmbunătățirea imunității și gestionarea durerilor fizice;

  • Sauna este grozavă în detoxifiere! Transpirația profundă este o modalitate extrem de eficientă de a elimina toxinele pe care corpul le-ar fi absorbit în diferite moduri. Iar sauna face asta! Stând în căldura intensă din saună, corpul transpiră mult, eliminând astfel substanțele toxice și fluidele nefolositoare;

  • Sauna este, de asemenea, o modalitate excelentă de a scădea în greutate, cu un efort minim! În timpul unei sesiuni de saună, frecvența cardiacă crește substanțial datorită căldurii uscate, astfel că în 10 minute se pot arde aproximativ 250 de calorii. Atenție, însă la timpul pe care îl petreci la saună! Deși relaxarea în saună poate fi plăcută, este important să reții că temperaturile ridicate pot provoca efecte nefaste organismului. Scopul saunei este de a face un bine corpului, nu de a-l pune în pericol! Pentru primele ședințe de saună se recomandă doar câteva minute, deși dacă te simți confortabil, poți sta mai mult – nu mai mult de 15 minute, însă! După aceea trebuie să ieși din saună pentru a te răcori, iar dacă iți dorești, poți reintra pentru încă 10 minute. 30 de minute este timpul maxim recomandat pentru șederea în saună.

Câteva reguli pe care să le respecți când mergi la spa:

Înainte de a păși într-un centru spa, este important să nu consumi alimente grele, preferabil, nimic înainte cu cel puțin 60 de minute de terapie. Nu ar fi de dorit să se stimuleze circulația sângelui în zona stomacului în timp ce ești la spa.

Nu întârzia! Încearcă să ajungi la spa cu 20-30 de minute înainte de sesiunea de tratament, pentru a avea timp să îți schimbi hainele în articole corespunzătoare.

Intră în sala de spa în lenjerie intimă, halat de baie și șlapi. Ia la tine și un prosop. Dacă mergi la saună, poartă o pereche de bikini obișnuiți, nu tanga.

Dacă apare dorința de a face o fotografie cu sala de spa și de a o pune pe site-urile de socializare, este indicat să faci acest lucru înainte sau după tratament. În timpul sesiunii la spa, încearcă doar să te relaxezi și să te deconectezi de tot ce înseamnă lumea exterioară.