În mod cert, sportul este esențial pentru cei care îşi doresc să slăbească sau să aibă un corp cât mai sănătos. Alegerea de a te apuca de sport în momentul în care ai câteva kilograme în plus poate să fie relativ grea și în mod sigur este una destul de dificil de dus la bun sfârșit.

Un prim pas ar fi acela de a alege tipul de antrenament. În majoritatea cazurilor, cei ce îşi doresc să slăbească își aleg antrenamentul care promite să ardă cât mai multe calorii. Unele dintre cele mai populare antrenamente sunt antrenamentul cardio și cel funcțional.

Antrenamentul cardio:

În această categorie pot fi incluse acele antrenamente care implică antrenarea grupelor mari de mușchi într-un mod neîntrerupt. Antrenamente cardio pot fi alergatul, înotul sau mersul pe bicicletă. Cele mai importante beneficii ale practicării unui antrenament de tip cardio sunt generarea unei cantităţi mari de energie, prevenirea anumitor boli și pierderea în greutate. Totuși, pe termen lung, numărul de calorii consumate poate să se diminueze și astfel, un antrenament de tip funcțional se poate dovedi mult mai eficient.

Antrenamentul funcțional:

Este tipul de antrenament ce prezintă beneficii uriașe, care se bazează pe intervale de intensitate și care a fost implementat relativ recent în sălile de fitness din ţara noastră. Plusurile pe care le asigură sunt uriașe, iar numărul de calorii consumate într-un timp de scurtă durată poate să fie foarte ridicat. Printre beneficiile majore pe care le oferă se regăsesc următoarele:

  • Consumul mare de calorii, fără pierderea masei musculare;

  • Combaterea riscului de diabet, prin creșterea sensibilității la insulină. De asemenea, se elimină efectul de Yo-Yo, slăbirea foarte rapidă, urmată de îngrăşare;

  • Eficiență crescută. Un antrenament HIIT implică o durată foarte mică  și este cât se poate de eficient;

  • Antrenamentul în grup. Antrenamentele HIIT presupun și socializare, sunt mai distractive și sunt foarte accesibile. Sunt, fără îndoială, mult mai atractive decât joggingul sau decât oricare altă activitate aerobică.

În concluzie, ambele tipuri de antrenamente pot să ardă calorii, însă antrenamentul funcțional se dovedește a fi semnificativ mai eficient, pe toate planurile.

Te invităm la sala de fitness din cadrul Body Art Wellness Club, pentru a te antrena exact aşa cum se cuvine!