Este important să ne hidratăm în timpul antrenamentului de fitness?

Hidratarea, exact ca și alimentația, are o importanţă primordială în eficienţa oricărui antrenament de fitness. Altfel spus, un corp care nu este alimentat corespunzător sau care nu este hidratat suficient se antrenează în zadar, neobţinând rezultatele aşteptate.

Apa este prezentă într-o proporţie de aproximativ 60% în întregul corp, iar exercițiile fizice conduc la eliminarea unei cantităţi însemnate din această apă. Acesta reprezintă motivul pentru care este necesar să ai întotdeauna cu tine la sala de fitness o sticlă de apă.

Din nefericire, există destul de multe persoane care tratează superficial hidratarea, lucru care poate duce la apariția unor probleme de natură medicală. Pentru un antrenament de fitness sănătos este esenţial să ţii cont de o serie de sfaturi:

  • Hidratarea se poate face atât cu apă plată, cât şi cu apă mineralizată. Este de o reală importanţă să alegi lichidul cel mai potrivit pentru tine. Pentru antrenamentele obişnuite, apa este alegerea cea mai bună, însă dacă antrenamentul de fitness este unul de o intensitate mai mare, este recomandat să alegi apa cu minerale sau chiar alte lichide, precum laptele cu ciocolată. În acest fel, țesuturile afectate se vor putea reface.

  • Consumă suficientă apă. Hidratarea nu presupune consumul unei cantităţi standard de apă pentru fiecare persoană în parte. Lucrul ideal pe care l-ai putea face este să iei întotdeauna cu tine la sala de fitness o sticlă cu apă, astfel încât să consumi apă ori de câte ori ţi se face sete. O medie a consumului de apă de sportivi este de circa 200 de mililitri de apă consumați la fiecare 15 minute de antrenament. O cantitate mult prea mare de apă poate duce la probleme cu balonarea și cu greața.

  • Bea apă atât înainte, cât și pe parcursul antrenamentului de fitness. Este recomandat ca hidratarea să înceapă cu minimum 30 de minute înaintea antrenamentului de fitness. În cazul în care efortul este semnificativ mai ridicat, de exemplu în cazul unui maraton, este necesar să te hidratezi cu cel puţin 2 ore înainte.

                                                                                                                                                              

Ce riscuri prezintă deshidratarea?

Riscurile care ar putea surveni în urma deshidratării sunt destul de însemnate. Oboseala este, în mod cert, cea mai comună consecință, însă aceasta ar putea conduce la dureri de cap și la alte probleme de sănătate grave, precum funcționarea greoaie a inimii. Astfel, cel mai bun sfat este relativ simplu: consumă suficientă apă atunci când faci sport!