Foarte mulți dintre noi își pun întrebarea “De ce nu slăbesc, cu toate că mănânc puțin?”. Acest aspect se datorează unui metabolism lent. Spre deosebire de metabolismul intens, caracterizat prin arderi rapide și printr-o conversie mai mică de grăsime, în cazul unui metabolism lent, arderile sunt mai reduse, iar depunerile de grăsimi sunt considerabil mai mari.

Totuși, un metabolism lent poate fi accelerat. Există o serie de factori cu impact puternic asupra ratei metabolismului, care pot fi ușor modificați.

Odihna insuficientă

Somnul reprezintă un factor-cheie în arderea eficientă a grăsimilor. Totodată, odihna suficientă, de minimum 7 ore pe noapte, are rol important în reglarea nivelului de leptină, denumit și hormonul sațietății, ce asigură transmiterea către creier a informației că suntem sătui și menținerea ratei metabolice la limite normale.

Deshidratarea

Fără consumul optim de apă, de minimum 2 litri pe zi, metabolismul va fi încetinit. Este dovedit stiințific că apa accelerează procesul de slăbire, ajută organismul să ardă energia și conferă sațietate.

Alimentația nesănătoasă

Consumul în exces de alimente bogate în carbohidrați, precum pâine, cartofi, paste, mâncăruri de tip fast-food, dulciuri etc., contribuie la dereglarea secreției de mitocondrii, celulele musculare cu rol în arderea caloriilor și producerea de energie. Este recomandat să mănânci cât mai sănătos, să te axezi pe legume și fructe și să nu consumi în exces alimente bogate în carbohidrați.

Atacul toxinelor

Fie că vorbim despre tutun, agenți poluanți sau alimente nesănătoase, substanțele toxice nu fac decât să îngreuneze misiunea organismului de a arde calorii.

Stresul

Perioadele stresante din viețile noastre generează creșterea semnificativă a nivelului de cortizol, hormon responsabil de reglarea activității metabolismului.

Lipsa de sport

Exercițiile fizice regulate contribuie la secreția hormonului GABA, responsabil pentru reducerea nivelului de anxietate și de stres resimțit. În plus, pentru executarea exercițiilor ai nevoie de o anumită cantitate de energie, motiv pentru care organismul va răspunde acestei necesități prin “transferul” carbohidraților către țesuturile solicitate. Așadar, caloriile extra sunt direcționate în modul în care se dorește.

Pentru mai multe informații, antrenorii Body Art Wellness Club vă stau la dispoziție!