Osteoporoza este o boală care afectează sistemul osos, extrem de răspândită în întreaga lume, caracterizată prin diminuarea de masă osoasă și prin deteriorarea oaselor. Odată instalată, oasele devin atât de slabe și de fragile încât chiar și acțiuni simple, obișnuite, precum tusea sau aplecarea, pot cauza fracturi grave.

Osteoporoza poate fi prevenită prin mai multe metode, de la adoptarea unui stil de viață sănătos, prin alimentație echilibrată, odihnă adecvată, evitarea obiceiurilor nocive și mișcare, până la administrarea de suplimente minerale, esențiale unei bune funcționări a organismului și a menținerii unui nivel adecvat de masă osoasă.

Sfaturi care te țin departe de osteoporoză

Calciul este vital în lupta împotriva osteoporozei deoarece contribuie la rezistența oaselor. Zi de zi, organismul pierde din aportul de calciu, în special prin piele, păr, unghii și transpirație. Este necesar ca aceste pierderi să fie înlocuite prin alimente (lapte, brânză, alte derivate din lapte etc.) și prin suplimente, care îți pot fi un ajutor de nădejde pentru a-ți asigura doza zilnică optimă. În caz contrar, organismul utilizează calciul din oase, efectele fiind slăbirea și predispoziția lor la rupere de-a lungul timpului.

Pentru asimilarea calciului în organism, administrarea în paralel a vitaminei D este esențială: în cazul în care vitamina D nu există în cantități suficiente, calciul nu poate fi absorbit. Odată cu înaintarea în vârstă, corpul își pierde din capacitatea de a produce calciu, astfel că suplimentele sunt mai mult decât bine venite. Vitamina D mai poate fi asimilată și din alimente precum ficatul, ouăle sau peștele de apă sărată.

Este recomandat să te axezi pe un regim alimentar care contribuie într-un mod pozitiv la dezvoltarea și la menținerea sănătății și a integrității oaselor. Pe lângă alimentația bogată în calciu și în vitamina D, alimentele cu un aport crescut de proteine (carne slabă, nuci, ouă etc.), magneziu (spanac, dovleac, mazăre, broccoli, roșii, cartofi, fasole, migdale, nuci, struguri, portocale, banane, căpșuni, prune etc.), potasiu (ciuperci, somon, avocado, fasole albă, spanac, iaurt, banane, pepene roșu etc.) și fosfor (în special peștele) au roluri importante în prevenirea osteoporozei.

Pentru o bună rezistanță a oaselor, nu este suficient un regim alimentar adecvat, ci trebuie să existe un echilibru pe toate planurile. Evitarea obiceiurilor cu impact negativ asupra organismului (fumatul, consumul excesiv de alcool și de cafea), odihna de cel puțin 7 ore pe noapte, dar și mișcarea sunt alte aspecte care ajută la menținerea în parametri optimi a sistemului osos. Mersul la sala de fitness este extrem de indicat pentru a preveni osteoporoza. Te așteptăm la antrenamente la Body Art Wellness Club, situat în incinta RIN Grand Hotel!