Cele trei tipuri de“caroserie” diferite incluzand ectomorful, endomorful si mezomorful.
Vei invata cum sa-ti identifici tipul de corp, incat partea genetica sa functioneze pentru tine ci nu impotriva ta.

Fiecare dintre cele trei tipuri somatice au punctele lor favorabile dar unele au si puncte non-favorabile. Si asa, trebuie sa iei fiecare parte forte sau slaba in considerare cand vine vorba de alimentatie si antrenament.
Acum sa trecem la culegerea de informatii despre tipurile somatice ale corpului, astfel incat sa pot spune exact cum va puteti imbunatatii rezultatele in materie de antrenament.

Clasificarea dupa specificul somatic nu este unica si nu poate incadra perfect pe orcine. Trebuie sa evitam sa incadram pe cineva ”fortat” intr un anumit tip de “caroserie” dar trebuie sa reflecte anumite caracteristici evidente (marimea oaselor, masa musculara, stratul de grasime).
Cu toate acestea in timp, ca veti avea intodeauna control asupra progresului dumneavoastra, nu veti avea“control” asupra genetici dumneavoastra!
Tu trebuie sa fii in stare sa inveti si sa ”imbratisezi” tipul de corp pe care il posezi, asa poti face ca totul sa fie eficient pentru tine.

ECTOMORFUL
Daca te uiti din exterior, o sa crezi ca ectomorful este cel mai binecuvantat dintre cele trei tipuri somatice.Acestia sunt oamenii care ar putea manca gogosi glazurate, placinte si cartofi prajiti fara a pune deloc grasime. Dar acest lucru este si un “blestem” pentru cei care vor sa practice culturismul. Ei se confrunta cu dificultatea de a pune masa muscular.
Caracteristicile ectomorfului: grasime putina, masa musculara redusa, articulatii mici (incheietura maini si glezne), structura osoasa subtire si lunga.
Ei pierd usor atat grasime cat si masa musculara. Scopul tau este de a pune masa musculara, aportul caloric sa creasca pe parcurs, inarmare cu multa rabdare si odihna intre antrenamente.

ENDOMORF – Acest tip de corp poate fi clasificat natural greu si rotund.
Persoanele cu acest tip de de corp au un metabolism lent, care usor pun in greutate dar greu sa si piarda grasime. In cazul in care castiga in greutate rapid, majoritatea va fi de grasime si nu musculatura. Oasele groase, bazinul si umeri lati, strat mare de grasime, masa musculara mare mai ales in partea inferioara a corpului, apetit mare. Ei trebuie sa combine exercitiile aerobice cu cele de forta. Antrenamentul in circuit de asemenea da un impuls metabolismului, accelerandul. Odihna intre seturi minima. Dieta este cruciala, limitarea carbohidratiilor si grasimilor. Feriti-va de grasimi rafinate si folositi carbohidrati cu indice glicemic mic. Amintiti-va de hidratare, toate tipurile somatice ar trebui dar este deosebit de important pentru endomorf.

MEZOMORFUL – Daca ati putea alege sa fiti unul dintre cele trei tipuri de “caroserie”, aceasta ar fi cea mai buna alegere. Mezomorful ia cele mai bune calitati din endomorf si ectomorf dar nici una din cele rele. Ei au un metabolism normal si rapid, ceea ce contribuie la capacitatea lor de a obtine masa musculara si pierde grasime cu o relativa usurinta.
Au o masa musculara mare, umeri lati, solduri inguste, strat adipos subtire. Castiga usor masa musculara, fara a acumula insa si grasime. Corp potrivit pentru dezvoltarea unor muschi mari si puternici. Similar cu ectomorful, dieta ta poate fi destul de flexibila in ceea ce priveste alegerea alimentelor dar niciodata sa nu exageram.

Vestea buna pentru toate tipurile de corp: “Toata lumea poate sa devina mare, fibrat si puternic”.
Este important sa ne amintim ca genetica este doar o parte a ecuatiei si nu trebuie sa ne descurajam daca nu aveti genetic favorabil.
O abordare inteligenta combinata cu perseverenta te poate duce spre rezultatele mult dorite. Toata lumea este diferita, asa ca trebuie sa fi dispus sa experimentezi cu scopul de a descoperii intregul potential.