Importana somnului

Importana somnului

Somnul joaca un rol vital pentru sanatatea noastra. Daca oferim organismului suficient somn in momentele potrivite ne poate ajuta si proteja sanatatea mentala, sanatatea fizica, precum si calitatea vietii. Felul in care ne simtim pe parcursul zilei depinde in mare parte de ceea ce se intampla in timp ce dormim. In timpul somnului, corpul nostru lucreaza pentru sanatatea creierului si functiilor lui.

Problemele ca urmare a privarii de somn pot aparea instant fara sa ne dam seama, sau ne pot face rau in timp. De exemplu, privarea de somn poate creste riscul problemelor de sanatate cronice. De asemenea poate afecta felul in care gandim, reactionam, lucram, invatam si ne intelegem cu cei din jur.

Deficitul de somn creste riscul aparitiei de boli cardiace, problemelor cu rinichii, tensiune arteriala marita, diabet si chiar infarct.

Lipsa somnului creste deasemenea si riscul de obezitate. Somnul ajuta la mentinerea unui echilibru sanatos al hormonilor ce sunt responsabili cu starea de foame (Grelina) si starea de satietate (Leptina). Cand nu avem suficient somn, nivelul grelinei creste iar cel al leptinei scade. De aceea simtim nevoia de a manca mai mult decat atunci cand suntem odihniti.

Somnul afecteaza si felul in care corpul nostru reactioneaza la insulina, hormonul responsabil cu reglarea nivelului de zahar in sange. Lipsa somnului rezulta intr-un nivel crescut de glucoza in sange, si implicit intr-un nivel crescut de risc de diabet.

Somnul sprijina o crestere si o dezvoltare sanatoasa. Somnul adanc ajuta corpul sa elibereze hormonul de crestere (HGH), acel hormon resonsabil cu o crestere si dezvoltare normala a copiilor si adolescentilor. Acest hormon stilmuleaza cresterea masei musculare si repararea celulelor si testurilor atat la copii si adolescenti cat si la adulti.

Sfaturi pentru un somn linistit:

  • Lumina. Incearca sa faci intuneric in camera pentru un somn adanc.
  • Linistea. Este foarte importanta pentru un somn lipsit de agitatie.
  • Salteaua si confortul. Pentru sanatatea spatelui alegeti o saltea dreapta, elastica si confortabila.
  • Aerul curat. Lenjeria curata si aerul proaspat sunt factori cheie pentru un somn odihnitor.
2016-11-28T16:00:30+00:00

Leave A Comment

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.