Importanţa alimentaţiei post antrenament

Foarte mulți sportivi neglijează alimentația şi se axează strict pe antrenamentul de fitness, ceea ce le știrbește din rezultate. Alimentația este extrem de importantă pe toată perioada zilei, însă masa cea mai importantă este cea pe care o iei imediat după antrenamentul de la sală. Aceasta ajută mușchii să se refacă și îți oferă energia de care ai nevoie.

O altă masă foarte importantă este micul dejun, care îți oferă un boost semnificativ de energie, când carbohidrații trebuie să fie principala componentă a meselor.

Ce mănânci, însă, după antrenamentul de fitness?

Masa de după antrenamentul de fitness trebuie să conțină și ea o sursă de carbohidrați simpli. Aceasta ajută la procesul de recuperare și de creștere musculară și de asemenea, oferă cantitățile necesare de glicogen și de glucoză. Evident, poți mânca și proteine, însă este mult mai esențială o sursă de carbohidrați.

De ce trebuie să mănânci după antrenamentul de fitness?

În momentul în care faci efort fizic, mușchii tăi folosesc glucoză și glicogen pentru a obține energia de care au nevoie. În momentul în care simți că nu mai poți face exercițiile până la capăt, înseamnă că nivelul acestor substanțe este minim.

Sursa de energie nu este terminată, însă. Cortisolul, denumit și hormonul de stres, începe să transforme țesutul muscular în glucoză, ceea ce duce la pierderea mușchilor.

Dacă vrei să previi întregul efect, este esențial să iei masa imediat după antrenament. De regulă, perioada maximă pe care trebuie să o lași între antrenamentul de fitness și masă este de până la 45 de minute.

Răspunsul este, așadar, unul cât se poate de clar: masa de după antrenamentul din sala de sport este colosală și nu trebuie ratată, dacă nu vrei, evident, să pierzi din masa musculară.

Pentru rezultate bune în cel mai scurt timp posibil, te aşteptăm la antrenamente la Body Art Wellness Club!