Probabil ai observat că unele săli de fitness dispun și de saună. Îmbinarea zilelor de antrenament la sală și a sesiunilor de saună poate deveni rețeta perfectă pentru a te menține în formă și pentru a-ți asigura starea de bine.

Care sunt beneficiile utilizării saunei după antrenamentul la sală?

Acestea sunt principalele motive pentru care ar trebui să mergi la saună dupa antrenamentul la sală:

  • Recuperarea musculară. Sauna este un instrument excelent de recuperare după antrenamentele dificile de la sală. Terapia termică la care este supus corpul prin utilizarea saunei este o modalitate eficientă de a relaxa mușchii, având ca rezultat reducerea durerilor musculare apărute în urma efortului fizic intens depus la sală;

  • Îmbunătățirea performanțelor fizice. Studiile au demonstrat faptul că utilizarea saunei crește semnificativ capacitatea de a rezista la eforturile fizice și implicit, ajută la îmbunătățirea performanțelor la sală;

  • Sauna ajută la eliminarea mai rapidă a toxinelor din organism, acestea fiind eliberate prin transpirație. Astfel, sauna încurajează procesul natural de detoxifiere a organismului și totodată, ajută la redobândirea tonusului;

  • Pierderea în greutate. Sauna este ca un antrenament cardio pe care îl poți realiza fără a te mișca. Exact ca în cazul antrenamentelor cu un grad moderat de dificultate, pulsul inimii crește și astfel, vei putea profita în continuare de efectul sportului chiar dacă timpul petrecut la sală a luat sfârșit. Conform cercetătorilor, într-o sesiune de saună se pot consuma până la 300 de calorii;

  • Relaxarea mentală. În prezent, există numeroase cercetări ce evidențiază îmbunătățirea semnificativă a stării mentale după utilizarea saunei. Acest lucru se explică prin faptul că sauna stimulează secreția de endorfine, hormonii responsabili pentru inducerea stării de fericire. O sesiune petrecută la saună după exercițiile extenuante de la sală te va ajuta cu siguranță să te simți mai bine;

  • Îmbunătățirea calității somnului. Când efectuezi antrenamente, în special antrenamente cu greutăți, mușchii sunt puternic afectați. Numai prin hrănirea și odihna adecvată fibrele de mușchi pot să crească mai mari și mai puternice decât înainte. De accea, somnul este deosebit de important. Dacă nu te odihnești suficient, nu te vei putea recupera complet după antrenament și ca rezultat, nu vei beneficia de acesta. Sauna este ideală pentru un somn odihnitor, specialiștii susținând că frecventarea regulată a acesteia îmbunătățește considerabil calitatea somnului.

Recomandări pentru utilizarea saunei

Este recomandat ca înainte de a intra în saună să bei suficientă apă, pentru a preveni deshidratarea.

De asemenea, asigură-te că temperatura saunei este între 140 și 160 °F(60-70°C) și că timpul petrecut la saună este cuprins în intervalul 7 și 15 minute.

Părăsirea saunei trebuie să fie efectuată cu maximum de atenție, pentru a evita eventualele accidentări.

Body Art Wellness Club, singurul centru Fitness & Wellness din București deschis 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pune la dispoziție sală de fitness, aerobic, piscină, jacuzzi, dar și zona SPA, care include și saună, aceasta fiind recomandată după antrenamente, care cu siguranță îți va îmbunătăți stilul de viață și îți va oferi relaxarea și bunăstarea de care ai nevoie.