Este cel mai rapid si mai spectaculos stil de inot. Inainte de toate trebuie sa contientizam pozitia corecta a corpului in apa – corpul este intins pe suprafata apei,bratele se gasesc pozitionate in prelungirea trunchiului, privirea este inainte cu capul scufundat pana la nivelul sprancenelor.

Picioarele sunt usor sub apa pentru a permite o buna plutire, umerii sunt cat mai aproape de suprafata apei pentru a micsora rezistenta la inaintare, bazinul usor ridicat.

Miscarea bratelor este alternativa si se imparte in doua faze: faza activa(vaslirea) faza pasiva(drumul aerian). Vaslirea propulsiva are mai multe momente:

-Intrarea bratului in apa: trebuie executata intre mijlocul capului si extremitatea umarului cu palma indreptata spre in afara. Bratul aluneca, se intinde din umar si din cot, cautand sa apuce apa cat mai departe, pentru a efectua o tractiune eficace.
-Prinderea apei: avand palma intinsa se preseaza in jos incordand-o spre noua directie prin rotirea antebratului spre inauntru,inspre linia mediana a corpului.
-Tractiunea: dureaza pana cand palma si cotul, aflate pe aceiasi linie,au ajuns in dreptul uparului formand un unghi drept fata de corp, unchiul intre brat si antrebrat sa fie aproximativ 110 grade.Inotatorii de performanta pentru o mai buna tractiune efectueaza aceasta faza in forma serpuita “S” pe o tractiune eliptica.
-Impingerea: este ultima faza propulsiva a miscarii. Apa este impinsa spre inapoi, in afara, pana in dreptul coapsei piciorului din aceeasi parte. La iesirea din apa bratul va fi complet intins, cu palma orientata in sus fata de directia de miscare, mana iesind din apa pe muchie cu degetul mic in sus.

Drumul aerian al bratelor (faza nepropulsiva): Cand palma si cotul ajung in dreptul umarului, este atins punctul maxim de flexie al bratului, iar miscarea este usurata de rasucirea treptata a axei umerilor. Atunci cand palma si cotul trec de linia umarului, urmeaza rasucirea in sens contrar axei umerilor si intinderea bratului inainte.

Viteza de aruncare a bratului inainte trebuie sa fie continua si uniforma. Un brat trebuie sa intre in apa, inainte ca celalalt sa-si termine vaslitul sub apa.

Miscarea de picioare cuprinde doua faze : activa si pasiva. Faza activa este miscarea executata de un picior in jos (propulsiva), el fiind usor indoit din genunchi, cu laba piciorului orientata spre interior.

In ultima parte, se executa o lovire a apei, printr-o miscare de biciuire a ei cu laba piciorului. Presiunea exercitata de apa obliga glezna sa efectueze o miscare de hiperextensie.

Faza pasiva (pregatitoare), prin ridicarea celuilalt picior de jos in sus, celalalt se duce intins spre inapoi, sparge suprafata apei, calcaiul iesind putin deasupra.

Amplitudinea este relativ mica. Coordonarea miscarilor de brate, picioare, respiratie – la un ciclu de brate se pot executa 2,4,6 batai de picioare si o respiratie.

Bogdan Constantinescu Instructor Inot/Antrenor Personal

Este cel mai rapid si mai spectaculos stil de inot. Inainte de toate trebuie sa contientizam pozitia corecta a corpului in apa – corpul este intins pe suprafata apei,bratele se gasesc pozitionate in prelungirea trunchiului, privirea este inainte cu capul scufundat pana la nivelul sprancenelor.

Picioarele sunt usor sub apa pentru a permite o buna plutire, umerii sunt cat mai aproape de suprafata apei pentru a micsora rezistenta la inaintare, bazinul usor ridicat.

Miscarea bratelor este alternativa si se imparte in doua faze: faza activa(vaslirea) faza pasiva(drumul aerian). Vaslirea propulsiva are mai multe momente:

-Intrarea bratului in apa: trebuie executata intre mijlocul capului si extremitatea umarului cu palma indreptata spre in afara. Bratul aluneca, se intinde din umar si din cot, cautand sa apuce apa cat mai departe, pentru a efectua o tractiune eficace.
-Prinderea apei: avand palma intinsa se preseaza in jos incordand-o spre noua directie prin rotirea antebratului spre inauntru,inspre linia mediana a corpului.
-Tractiunea: dureaza pana cand palma si cotul, aflate pe aceiasi linie,au ajuns in dreptul uparului formand un unghi drept fata de corp, unchiul intre brat si antrebrat sa fie aproximativ 110 grade.Inotatorii de performanta pentru o mai buna tractiune efectueaza aceasta faza in forma serpuita “S” pe o tractiune eliptica.
-Impingerea: este ultima faza propulsiva a miscarii. Apa este impinsa spre inapoi, in afara, pana in dreptul coapsei piciorului din aceeasi parte. La iesirea din apa bratul va fi complet intins, cu palma orientata in sus fata de directia de miscare, mana iesind din apa pe muchie cu degetul mic in sus.

Drumul aerian al bratelor (faza nepropulsiva): Cand palma si cotul ajung in dreptul umarului, este atins punctul maxim de flexie al bratului, iar miscarea este usurata de rasucirea treptata a axei umerilor. Atunci cand palma si cotul trec de linia umarului, urmeaza rasucirea in sens contrar axei umerilor si intinderea bratului inainte.

Viteza de aruncare a bratului inainte trebuie sa fie continua si uniforma. Un brat trebuie sa intre in apa, inainte ca celalalt sa-si termine vaslitul sub apa.

Miscarea de picioare cuprinde doua faze : activa si pasiva. Faza activa este miscarea executata de un picior in jos (propulsiva), el fiind usor indoit din genunchi, cu laba piciorului orientata spre interior.

In ultima parte, se executa o lovire a apei, printr-o miscare de biciuire a ei cu laba piciorului. Presiunea exercitata de apa obliga glezna sa efectueze o miscare de hiperextensie.

Faza pasiva (pregatitoare), prin ridicarea celuilalt picior de jos in sus, celalalt se duce intins spre inapoi, sparge suprafata apei, calcaiul iesind putin deasupra.

Amplitudinea este relativ mica. Coordonarea miscarilor de brate, picioare, respiratie – la un ciclu de brate se pot executa 2,4,6 batai de picioare si o respiratie.