Stretching-ul si beneficiile acestuia

/, Categorie-Principala/Stretching-ul si beneficiile acestuia

Stretching-ul si beneficiile acestuia

Termenul de “stretching” se referă la o gamă de exerciții prin care se realizează întinderea musculaturii, mai exact mișcări de mobilitate ale corpului, care se opresc la punctul maxim timp de un interval de 10-30 de secunde. Cu toate că se numără printre cele mai importante elemente ale antrenamentului, este ignorat de foarte multe persoane.

La ce te ajuta stretching-ul?

Stretching-ul are mai multe beneficii care te vor convinge să îl incluzi în programul tău:

  • Îmbunătățirea flexibilității. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, mușchii tind să se atrofieze, iar acest aspect conduce la restricționarea flexibilității. Printre consecințe se numără mobilitatea scăzută, mișcările încetinite, răniri ale țesuturilor și luxații ale ligamentelor. Stretching-ul este extrem de eficient în îmbunătățirea flexibilității și a mobilității.
  • Creșterea randamentului și a eficienței antrenamentelor pe termen lung. Datorită faptului că stretching-ul ajută la obținerea unei mobilități musculare și articulare mai bune, celelalte exerciții efectuate în cadrul antrenamentelor vor fi executate într-un mod mult mai ușor și mai corect.
  • Îmbunătățirea posturii corpului. De cele mai multe ori, postura defectuoasă a corpului apare în momentul acumulării de tensiune în mușchi, lucru ce ne face mai rigizi. Stretching-ul ajută la dispariția disconfortului provocat de către tensiunea musculară și la corectarea posturii corpului.
  • Îmbunătățirea circulației și evitarea accidentărilor. Stretching-ul ajută la stimularea circulației sângelui. În același timp, o circulație bună a sângelui duce la eliminarea reziduurilor din organism și ajută la recuperarea mai rapidă în caz de accidentări. De asemenea, după o sesiune ușoară de stretching, corpul este pregătit pentru mișcare, iar riscurile de a te accidenta sunt considerabil diminuate.
  • Îmbunătățirea activității cardiace. Exercițiile de stretching sunt eficiente, de asemenea, pentru reducerea tensiunii arteriale și îmbunătățirea funcției arteriale.
  • Relaxare. Efectuarea exercițiilor de stretching generează eliberarea de endorfine, care induc o stare de fericire, de calm și de bună dispoziție și te ajută să te relaxezi. Datorită acestui motiv, 5 minute de stretching dimineața, înainte de a începe ziua sau seara, pentru a avea parte de un somn odihnitor, sunt mai mult decât indicate.

Pentru mai multe informații despre stretching, antrenorii Body Art Wellness Club îți stau la dispoziție!

2018-07-09T09:12:04+00:00

Leave A Comment

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.