Tipuri de sport pe care le poți face pe perioada sarcinii

Este bine cunoscut faptul că exercițiile fizice efectuate pe perioada sarcinii pregătesc corpul pentru naștere și totodată, sarcina devine mult mai ușoară. Specialiștii susțin că practicarea sportului ajută la diminuarea crampelor, a durerilor de spate și a respirației dificile, previne acumularea excesivă de kilograme, este eficient în evitarea unor complicații periculoase astfel încât crește șansele de a duce sarcina la termen și te ajută să îți revii mai repede după naștere.

Iată câteva dintre tipurile de sport pe care le poți încerca:

  • Mersul pe jos. Este deosebit de benefic și poate fi ușor de inserat în rutina de zi cu zi. Este indicat să porți pantofi cu talpă comodă, pentru a diminua presiunea asupra picioarelor și riscul de a te împiedica;
  • Alergatul. Dacă ești obișnuită să alergi, află că o poți face în continuare. Ai grijă totuși ca terenul pe care alergi să fie plan sau ca banda de alergat să nu fie în poziție înclinată, să porți încălțăminte adecvată și să te oprești la timp, astfel încât să nu întâmpini probleme legate de creșterea temperaturii corporale;
  • Înotul. Majoritatea spcialiștilor recomandă înotul, susținând că este cea mai sigură modalitate de întreținere fizică pentru femeile însărcinate. Începe cu câte 5-10 minute în primele sesiuni de înot, iar ulterior crește durata până la 20 de minute, de 2 ori pe săptămână. Ai grijă să eviți apa prea caldă, să nu faci mișcări bruște și să nu te scufunzi în apă;
  • Yoga. Este bine de știut faptul că yoga ajută la relaxarea trupului și a minții și la eliminarea stresului. Cele mai multe tipuri de yoga nu te vor solicita foarte mult și le poți practica fără probleme pe parcursul sarcinii;
  • Pilates. Considerată una dintre cele mai bune forme de gimnastică în perioada sarcinii, Pilates-ul este recomandat datorită ușurinței cu care poate fi efectuat și a impactului redus asupra organismului. De asemenea, exercițiile de tip Pilates contribuie la ameliorarea durerilor de spate și la întărirea mușchilor abdominali și ai celor ai bazinului pelvin, aspecte care cu certitudine te vor ajuta atunci când vei intra în travaliu.

Pentru mai multe sfaturi utile, antrenorii Body Art Wellness Club îți stau la dispoziție!